måndag 14 november 2011

vinter 2011

Så efter många om och men har jag äntligen bestämt mig att spendera Vinter 2011 i.....

(Klicka på klippet först)



New York
18 December - 9e Januari


Beslutat att spendera vintern i New York var en väldigt spontan tanke och idé som föddes till liv drygt en vecka sedan. Min vän James har länge sagt att jag måste komma till NY under vintern. Han sa att det var det perfekta tillfället. 

Det roliga är att vi träffade James och hans vänner under en grisresa i Ios. Vi bodde på samma hotell och efter en grisig utgång där vi alla hamnade i samma sällskap, började våra "gäng" hänga med varandra varje dag till de åkte vidare. Han och resten av grabbarna som är greker, men födda och uppväxta i NY, var hur sköna som helst och vi alla kom bra överens. När det var dags att säga hej då sa James: "Säg inte hej då som att detta är sista gången vi ses. "It's only good bye for now, your always welcome to New York". Sommaren 2010 skrev han på facebook att han skulle resa till Grekland och jag gav som förslag att han skulle åka förbi Sverige en snabbis. Någon dag senare bokade han biljetter till Sverige och bodde hos mig på söder. Det var jävligt kul och den här bilden säger väl allt (James är han längst till vänster)



Så jag gick alltså ifrån att ha spikat Filippinerna/Thailand till att han sa: "Kom bara till New York". Mina polare som jag åkte till USA med har köpt ett café så de kan inte resa förrän nästa vinter, och då vill dem åka till just Filippinerna. I New York får jag även uppleva hur en troende grekamerikansk familj spenderar julen i queens, träffa folk från New York och uppleva staden så som en vanlig ungdom där upplever det. Sedan har jag tänkt shoppa en massa. Så det här är verkligen det bästa tillfället att resa till New York.

Kommer inom de närmsta dagarna att skriva min to-do-list som kommer att innehålla allt ifrån att se New York Rangers på plats till att åka skridskor i central park. Det är osäkert vart vi ska spendera nyår, men det är snack om allt ifrån Vegas, Montreal, NY till Miami. Det som är säkert är att vi kommer åka till Montreal, New Jersey, Washington, Philadelphia och Miami. Så lite sol blir det :)

New york alltså... så här ser det ut under vintern






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar