torsdag 10 november 2011

vinter 2011

Tidigare var jag HELT övertygad om att jag skulle spendera vinter 2011 i Filippinerna (och kanske Thailand). Tanken var att boka en biljett, åka ner dit ensam och ta resan som den kommer. Inga planeringar, inget sånt meck. Utan bara dra dit med en backpacker-väska, ta mig till en Ö sen bara chilla livet.... ja ni fattar!

Men den senaste tiden har en vän från New York, som jag träffade på en grisresa i Ios (Grekland) och som senare bodde hos mig i Sverige, insisterat att jag måste dit under julen och nyår. Han har flera gånger upprepat hur fint det är under julen och att jag ska få uppleva en äkta traditionell grekisk julafton. Det är en så sjukt lockande tanke. Dra till New York i två veckor och kanske iväg till Miami/Los Angeles i en vecka, sedan hem igen. Shoppa, se NHL, NFL, Baseboll och kanske NBA om lockouten tar slut.

Fördelen med New York är att det är en perfekt tillfälle. Dåliga är att det är kallt.

Fördelen med Filippinerna är sol och värme!

Vad tycker ni läsare?

New York?



Filippinerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar