tisdag 8 november 2011

Träning igår och klättring idag

Har provat på att klättra efter att ha hört en massa om klättring och sedan fått i uppgift av skolan att dra till Solna klättringcenter för att skriva ett reportage.



Nu efter en fyra klättringar är jag helt övertygad om att jag vill fortsätta klättra ett bra tag framöver. Just därför köpte jag ett 25-klippskort. Så har alltså 24 besök kvar på klättringscentret i Solna. Det är riktigt bra träning, väldigt utmanande och man måste vara strategisk. Det jag tycker om så att säga.

Crossfiten är ju inte direkt snäll mot händerna då man bustar upp dom efter riktigt hårda pullups pass. Förra gången jag klättrade lyckades jag med detta!




Hade även riktigt jobbig crossfitpass nu i månads. Vi körde:

”Kelly” 5RFT
400 m löpning (6 x fram och tillbaka)
30 boxjumps 60/50 cm,
30 wallballshots 9/6 kg



Jag hade en extremt kass uppladdning och kom in på fyra rundor exakt. Man känner verkligen en skillnad när man får i sig en ordentlig frukost samt få bra med sömn, till skillnad från min uppladdning där jag vaknade 2 timmar innan passet, åt 1 1/2h innan och mådde skit redan efter första rundan.


Aja skärpning. Slagg strax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar