fredag 18 november 2011

träningsvärkens mamma

Ingen som läser det här förstår den träningsvärk jag har just nu. I går var det ju HU SM så jag tränade med nybörjargruppen som kör klockan 17:15. Tre vänner kör i den gruppen. Helt jävla irrelevant men jag har så mycket träningsvärk i mina lår och är så trött att detta får stå.

På schemat stod iaf:


Fas1: teknik i handstående gång
Fas2: On the minute for 15 min:
10 frontsquats med kb 24/16 kg, 
5 burpees. 

Fas 1 gick väl som förväntat. Jag kunde stå på händerna i drygt en sekund innan jag tappade hållningen och föll ner. Försökte ett par gånger och det blir minimalt bättre, men får helt enkelt ligga i, så lär jag mig väl att stå på händerna om ett par månader.

Fas 2 lät uppriktigt sagt inte så överdrivet jobbigt. Alla 24 kg kettlebells var slut så jag körde på med en 16 kg. Jag visste ju att det skulle bli sjukt jobbigt med tanke på att vi 9/10 träningar lämnar fightcenter helt döda. Men jag känner mig stark i benen och har bra flyt i burpees, så rent spontant kändes det som att 10 var gränsen innan det började bli svårt, och att jag skulle avsluta mina 15 varv. Men redan vid femte rundan kände jag att burpeesen blev allt tyngre och att mina lår började ta slut på bränsle. Jag krigade dock på och det var först vid 11 rundan som min ländrygg sa ifrån. Trots att mina lår var helt döda krigade jag ju på, men vid 11 rundor klarade jag av 7 squats. Den 12e blev det 4 squats innan jag insåg att det var kört. Det gick bara inte. Visst jag var trött och allt, men jag hade kunnat krigat vidare. Men det här gick bara inte. Man får lyssna på kroppen och den sa verkligen ifrån.

Så nu sitter jag här och har årets jävla träningsvärk. Det var länge sedan jag hade såhär mycket träningsvärk i mina lår och i ryggen. Varje gång jag ska resa mig ur en stol tar det lite extra tid då låren är helt slut. Det är dock en nice känsla. Det är som ett kvitto på att man tränat stenhårt.

Är i tankarna på att ta en bild av min kropp inför det nya året. Jag har en tydlig bild från hur jag såg ut för exakt ett år sedan i Thailand. Då hade jag inte tränat på år. Nu har jag ju haft pauser i träningen pga resor och så, men allt som allt har det varit kontinuerlig träning när jag väl varit hemma. Är i tankarna på att verkligen gå all in inför sommaren. Inte för någon "beach 2012". Utan som en rolig utmaning. Har aldrig haft en 6-pack beachkropp, men det känns om på tiden att prova på det. Blir ju snart 23 år så får se till att komma i bra form och så innan man blir för gammal.

Nu jobb, sen får vi se. Sovit 2h inatt. Blir nog att slagga till Zlatans bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar