fredag 25 november 2011

svar på kommentar

Började svara "Anonym" som kommenterade inlägget om Milan-Barca. Vart så långt att jag lika gärna kan skriva det som en post.

Detta skrev hanTyvärr är milan för obalanserat. Mittfältet och målvaktspostitionen, i år(Ja, Abbitati va helt otrolig förra året) är alldeles för dåligt i jämförelse med resterande positioner. Tevez är förmodligen en kanonvärvning, men problemet är att han är "cup-tied" och kan således inte spela CL för milan i år.





Aa men att köpa en spelare som Tevez, även om han inte kan spela i CL är fortfarande ett bra drag i min värld. Cassano är en sån finurlig spelare som kan skapa något ur inget. Inte att Milans andra anfallare(-Zlatan) inte kan skapa något. Men Cassano är väldigt kreativ och nu är han förmodligen borta säsongen ut.

Tevez är kreativ, målfarlig, bra sinne för spelet och sliter som ett djur för laget. Även om han bytte från Man.U till Man.C och sedan vägrade hoppa in så kan ingen ifrågasätta honom som fotbollsspelare. Sedan kommer han till rätt klubb. Han är väl antagligen en person, precis som alla människor, som hade mått bra av en familjeklubb som Milan. Komma dit, softa livet i Milano, han lär ju bli en publikfavorit, kommer behandlas som en kung i Italien och får lite sparkar här och var av Zlatan. Galliani och grabbarna kommer se till att han får den kärlek och lugn som varje människa behöver. Rena rama familjen. En sån spelare kan lyfta Milan i ligan vilket kommer ge dem självförtroende till CL, samtidigt som han ökar konkurrensen i anfallet vilket kommer göra alla andra anfallare bättre. Så även om han inte får lira i CL så påverkar det ändå laget positivt den här säsongen. Det blir dock en massa anfallare sedan när Cassano är tillbaka så då kan de få problem. Men fotboll är business. Milan har större chans till fler titlar med Tevez i laget. Förra säsongen tog man slut på Zlatan inför andra halvan av säsongen. Tevez kan avlasta det ansvaret. Sedan kommer han nog på lån och reapris. Allt är helt rätt.




Släng in en Ganso, som jag inte sett spela en match än(ung brasse, måste ju vara bra :D), men som hyllats av många, så kan Milan skrälla mot Barcelona. Med detta sagt menar jag inte att jag tror att Milan slår Barcelona. Det ska mycket till att slå dom. Men bollen är rund. Jag trodde matchen mellan Liverpool och Milan var över till de vände 3-0 till 3-3. Exakt allt kan hända.



Nu i efterhand tycker jag bara att det är bra att Milan inte vann. Betydelselös match egentligen. Jag vill se dem i returen. Båda på topp (men Milan kämpade om ligaguldet mot Juventus som etta obv). Efter den här matchen kommer man klappade varandra på ryggen och säga: "Vi gjorde det bra mot Barca, MEN.. dombeslut osv". Jag vill att en förlust gör ont. Enbart då kommer spelarna att pusha sina gränser lite lite lite till. Det enda som är nervöst inför då är om Zlatans kropp håller. Han väger 100 kg och om han tar slut på sig själv kan vi få se en trött Zlatan i den matchen. Men å andra sidan är det sagan om Zlatan. Han kommer säkert vara trött i kroppen i ligan, folk kommer ifrågasätta honom. Tidningarna kommer att ifrågasätta hans insatser. Folk kommer att säga: "Är han verkligen en stor stjärna?". Första matchen lär sluta 1-1 och snackat blir mer intensivt inför den andra matchen där Zlatan leder laget mot vinst. Det är typ sagan om Zlatan. Jag säger inte att jag hade tippat allt jag äger på Milan. Men jag tror på Zlatan. Det har jag alltid gjort och han har inte bevisat mig fel direkt.

Vad tycker/tror ni läsare?

Tevez, bra eller dålig nyförvärv av Milan (om det går igenom)?
När Cassano är tillbaka isåfall. Vilka ska starta? Vem säljs?
How much wood would a woodchuck chuck?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar