måndag 7 november 2011

Summering

Kan summera den här turneringsdagen medan allt är färskt.

Jag inledde dagen medan att springa på bra vilket OBV är nice. Men någonstans i mitten av grindet vände allt och jag åkte på en massa utdragningar och setups vilket var riktigt tråkigt. Ett tag tappade jag lugnet enbart pga jag gjorde två tråkiga misstag i två turneringar. Ena var Svenskaspels turnering där jag av misstag höjde 4.9xbb när jag var SB mot BB. Den andra var när jag shove SB vs BB med J5s, för att sen se att en 6bb stack bakom mig redan hade tryckt in det. Var ju kvar i den turren med 7bb, men det handlar om att inte begå misstagen. Är hård mot mig själv när jag begår slarviga misstag.

Sen vad ska jag säga. Ska man vinna en turre MÅSTE man springa rätt i rätt situationer. Det handlar inte bara om att få bra kort. För man kan få AA flera gånger om och förlora det varje gång. Utan allt ifrån att en 4betsbluff med tex A4s går in och inte snappas av med nuts. Att vinna en viktig flipp som ger en spelutrymme att kunna sno åt sig marker. Att få dra ut när det väl räknas.

Variansen är tung i turneringar och om folk börjar följa mina söndagar oftare kommer ni att få se att man inte vinner särskilt ofta. Utan det är ett långt grind. Men jag ska obv se till att vinna varje gång!

Är obv jättejättenöjd över min vinst. Om jag får av skolan, åker jag ner till Holland vilket blir hur kul som helst. Möter upp Emil och Jay där. Saknat Jay som fan och även länge sedan jag såg Emil så riktigt gött.

Dagen slutade alltså med 3 ITM och en vinst!


Tack alla ni som följde! Var en massa den här gången :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar