torsdag 3 november 2011

Köttig träning

Bland de köttigaste träningarna på riktigt länge. Normalt kör vi WOD (Work out of the day) med övningar vi utfört ett par gånger förut. Men i dag körde vi något heeelt annorlunda.

WOD
Complete as many rounds as possible in 20 minutes of:
3 Wall climbs
10 Up-downs (en mma-utövare skulle sagt “sprawl”)
5 Parallette pass-throughs (forward + back = 1)
10 Grasshoppers (right + left = 1)




Nu hade jag en dåligt uppladdning inför dagen pass då jag bara hade sovit i fyra timmar på grund av skolan och dessutom var bakis. Så jag tappade räkningen efter varv tre. Var så sjukt köttigt. Tror dock jag gick in på MAX 5 rundor. Wall climbsen var riktigt jobbiga och efter andra rundan var det ren vilja. Fick dock skala ner då jag inte orkade röra magen vid väggen.

Efter ett mindre träningsuppehåll har jag kört stenhårt de senaste två veckorna. I morgon blir det förmodligen klättring, lördag crossfit igen och på söndag blir det vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar