tisdag 15 november 2011

Klättring!

Kaosdag men ändå nice trevligt. Intervjuade en väldigt intressant person i ett reportage som kanske publiceras. Större chans nu då det sker grejer inom det här ämnet. Så det är nice.
Tidigt under dagen fick jag ett SMS av en pokerspelare vid namnet Erik (Opteron) som klättrar en hel del. Han frågade om jag ville med och trots att axeln strulat en del så har jag vilat sedan torsdags vilket är en lång vila. Så provade på att klättra och det gick faktiskt bra! Axeln mådde bra trots att det drog till ibland och jag klarade av två svåra "banor" på bouldringväggen som jag tidigare haft problem med.

Erik har för övrigt "rött kort" så jag provade även på att klättra de höga väggarna. Jag valde de enkla handtagen för att komma in i det och otroligt nog tog det tre försök innan jag vågade mig längst upp. Är ju höjd rädd men det bästa sättet att bli av med det är att "möta sina demoner".  Vid tredje försöket var man eller mus och om det är något jag lärt mig från bilresan på västkusten så är det att man fan inte bangar. Man lever en enda gång, det finns inget utrymme att banga då helt enkelt.


Ska nog även börja betygsätta sushihak




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar