onsdag 23 november 2011

haffa böcker

Innan jag lägger mig för att kunna vakna tidigt i morgon där mitt schema är fullbokat med träning, möten och annat arbete från klockan 09:00 till 23:00, så tänkte jag lägga upp en lista av böcker som ligger i min varukorg.

Varukorgen
THE SECRET : KRAFTEN av 
BYRNE, RHONDA

THE SECRET = HEMLIGHETEN av 
BYRNE, RHONDA

Främlingen av Albert Camus 
Influence av Professor Robert B. Cialdini

The Sun Also Rises av Ernest Hemingway
Godel, Escher, Bach av Douglas R. Hofstadter
HBrave New World av Aldous Huxley
Jag är Zlatan: Zlatans egen berättelse av Zlatan Ibrahimovic
The Science of Happiness av Stefan Klein
Djurens gård : en saga av George Orwell
Nitton åttiofyra : 1984 av George Orwell
Shadows of the Mind av Roger Penrose
Atlas Shrugged av Ayn Rand
Fooled by Randomness av Nassim Nicholas Taleb
The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
The Art of Learning: An Inner Journey to Optimal Performance av Josh Waitzkin
En midsommarnattsdröm av William Shakespeare
Hamlet av William Shakespeare
Macbeth av William Shakespeare
Nightwatch av Terence Dickinson

Vad tycker ni?



Jag letar även efter böcker som har med ledarskap att göra, driva företag, förhandlingstekniker, marknadsföring, samt andra bra böcker som ni tycker att man ska läsa. Self improvement böcker uppskattas!

Så mata på i kommentatorfältet med tips eller kritik om de böcker jag valt. Kommer jag att nöta av alla på ett år? Absolut inte. Men har till exempel börjat på en bok nu som jag haft liggandes i ett år. Plötsligt händer det. Tack på förhand!



2 kommentarer:

  1. köp lite osho-böcker också imo...

    SvaraRadera
  2. Drar hem tre Oshoböcker!

    Tack. Fler får gärna reka bra böcker

    SvaraRadera