onsdag 23 november 2011

Krasslig!

Missar dagens träning som drog igång 17:15 pga jag känner mig krasslig och nyser hela tiden. Har en massa för mig de kommande dagarna och har lärt känna min kropp på ett hälsosamt sätt. Tidigare sket jag i och tränade bara för att inte känna skuldkänslor över att jag missat en köttig timma.

Men det är mer värt att missa en dag och hamna en timma efter övriga i gruppen, än att gå dit och bara bli värre. Så har vilat och arbetat en massa idag.

Just nu skriver jag en artikel om fotboll och religion som ska lämnas in till skolan. Kanske lägger upp den här :).

Iglesia  Maradoniana.


Deras tio budskap.

  1. The ball must not be stained, as D10S has proclaimed;
  2. Love football over all things;
  3. Declare your unconditional love of football;
  4. Defend the colours of Argentina;
  5. Preach the words of "Diego Maradona" all over the world;
  6. Pray in the temples where he preached, and to his sacred mantles;
  7. Do not proclaim the name of Diego in the name of a single club;
  8. Follow the teachings of the Maradonian Church;
  9. Let Diego be your second name, and that of your children;
  10. "No ser cabeza de termo y que no se te escape la tortuga." (Meaning "don't be a hothead and don't let the turtle escape you")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar