tisdag 6 september 2011

Träning

Med tanke på att jag var vaken till runt fem igår och spelade turneringar vaknade jag dystert nog 15:00. Vi har fått en kort tid på den här jorden, så jag vill inte slösa bort dyrbar tid på att ligga i min säng och dega. Den tiden är förbi mig. Jag hade dessutom lyckats vakna, stänga av alarmen, utan att jag kom ihåg det när jag vaknade!!! Turneringar är väldigt ansträngande i jämförelse med cash game.

Std måndag efter att man gått djupt i en turnering på en söndag tur att jag normalt inte går långt i dom

Men vaknade, åt mat och drog fort iväg till träningen som i dag var ->

Uppvärmning
3-3-3 i Backsquat därefter

AMRAP 5min Frontsquat 40/30kg

Träningen gick trots den dåliga uppladdningen helt okej då jag tog 80kg i backsquaten innan tiden tog slut och gjorde 60 st frontsquats på fem minuterna.  Jag är extremt stel i axlar och överkropp så när man ska vila stången på axlarna, klarar jag inte av det, utan vilar istället vikten på mina handleder vilket gör ont.  Så från och med i dag blir det 20 minuter stretchning på de dagarna jag inte tränar.

Just nu har vi träningar på måndagar, torsdagar och tidigt på lördagar vilket tidigare räckte till, men nu är det dags att kliva upp till fyra gånger i veckan och om två månader är målet att köra stenhårt fem gånger i veckan. Det folk inte förstår är att crossfit inte är som att träna på gymmet. Man brukar säga att crossfits uppvärmning är lika jobbig som ett vanligt träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar