onsdag 7 september 2011

Frukt, Vatten & mer träning

Som jag skrivit i tidigare inlägg vill jag bli mer seriös med min träning och tänker därför lägga till fler träningar i veckan. Men vid sidan om själva träningen har jag börjat dricka mycket mer vatten och försöker att dagligen äta frukt. Jag försöker även att inte missa måltider och äta mellanmål. Senaste tiden har jag märkt att bra sömn och äta rätt ger mig mer energi till träningen.

Jag äter givetvis fortfarande skit med då jag fortfarande är riktigt smal och helt enkelt vill det. Det handlar inte om att min ämnesomsättning är så bra att jag inte kan lägga på mig vikt, utan att träningen är så intensiv att jag måste äta mer. Man bränner som f@n på crossfiten. Det är svårt att tänka sig att jag bara för ett år sedan var helt ur form och hade problem med ryggen. Sedan jag började träna hårt har de problemen försvunnit och ryggen mår riktigt bra. Jag tar det givetvis försiktigt när det gäller ryggen och stretchar ordentligt efter varje träning (även om det enligt vår instruktör som även är naprapat inte finns vetenskapliga studier på att stretcha motverkar skador). Men det har fungerat för mig! Dvs det enda som räknas.

I dagsläget dricker jag gainer efter träningen men har fått rådet att även dricka proteinpulver till lunchen. Problemet jag har idag, trots att jag tränar stenhårt tre dagar i veckan, är att jag nu är i mycket bättre form än bara ett få par månader sedan. Det är skönt att göra sig av med energi. Så jag är i tankarna på att köra intervallträning på tisdagar (då jag även kör crossfitpass ensam) och fredagar (då jag för tillfället har vila) bara för att känna samma flås som på crossfiten. Samtidigt vill jag skynda långsamt. Någon läsare som har några tankar eller råd om det?

Det snackas om en thailandresa med två personer som var med på USA-resan, så kanske lägger in extra kol nu och ha det som mål?

Annars kom en person på crossfiten med ett trevligt förslag. Han ska börja köra olika pullups övningar. Kommer nog att rygga honom och lägga till det två gånger i veckan.


Mvh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar