tisdag 6 september 2011

Welcome baba!

Ok så innan jag går och lägger mig är det dags att lägga upp bloggen på PF och pokerskull. Nu är det dags att dra igång det här på riktigt.

Ni som tidigare följde min blogg på pokerskull; det kommer att vara en helt annan format på den här bloggen som jag skrev i avskedsinlägget. Det blir många fler kortare inlägg och som ni kanske märker har jag redan tjuvstartat för mig själv för att få en känsla över hur det ska skrivas. Ni som följt och uppskattat det jag skrivit på pokerforum; det blir nästan samma format här som på PF. Oftast (nu för tiden) kortare inlägg med allt ifrån musikklipp till uppdateringar om träningen. Jag ska göra mitt bästa för att svara på alla kommentarer och är givetvis öppen för diskussioner om allt.

En hel del har förändrats de senaste månaderna och jag är inte samma rika snorunge på södermalm som sov till 17:00 och bara tuggade för att det kändes som att jag inte behövde jobba. Nu är jag tillbaka på det gamla spåret och jobbar hårt för att få pokern, träningen och allt annat i livet i fin rullning. Jag får inget mindre än det jag koncentrerar mig på och min fokus är skarp igen.

Som jag skrivit i tidigare inlägg i den här bloggen kommer jag att skriva det jag känner för att skriva om. Men en råd tråd är att jag regelbundet tänkt uppdatera om pokern och lägga upp intressanta händer. Jag tränar även Crossfit i nexus fight center och har som målsättning att vara i mitt livs bästa form till sommaren 2012. Utöver det pluggar jag i Poppius journalistskola och kan eventuellt vara aktuell för något trevligt när utbildningen är klar, så till dess måste jag läsa och skriva en hel del vilket betyder att jag håller er uppdaterade om allt som publiceras. Som vanligt uppskattar jag konstruktiv kritik mer än beröm och inom kort ska det skrivas kortare inlägg om roadtripen i staternas västkust, där jag tänkt skriva om olika ögonblick från resan.

Det som ligger utanför bloggens röda tråd är att jag kommer skriva om allt ifrån böcker jag läst, aktuella händelser, musik, konst, roliga videos till mitt envisa intresse för astronomi och universum.

Det som dessutom MÅSTE påpekas är att det ibland kan vara mer än en person som skriver i bloggen. Men det kommer ni märka och förstå först senare.

Till nästa inlägg…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar