söndag 11 september 2011

4-1

Ja vad finns att säga om Juventus första match i Serie A iår? Spelarna sliter på ett helt annat sätt än de senaste åren. Man pressar framåt hela tiden, spelarna glidtacklade för att vinna tillbaka bollen och spelet såg bra ut trots att man saknade några startspelare. Det ska bli intressant att följa den här säsongen. Jag hoppas på top 3.


Resultaten slutade för övrigt 4-1 med mål av Lichtsteiner, Pepe, Vidal <3 och Marchisio. Även Giovinco fick göra ett tröstmål för Parma vilket jag fortfarande unnar honom. Det hade givetvis varit bättre om Juventus fått hålla nollan i den första riktigt tävlingsmatchen någonsin, men det är inte så fel om Giovincos namn skrivs ner i historieböckerna. Förhoppningsvis får han en bra säsong i Parma för att sedan återvända till Juventus.

Vi var ute igår och festade vilket var trevligt som vanligt. Jay som är en pokerspelare från England överraskade oss alla med att åka hit så det blir nog några utgångar nästa vecka. Riktigt kul att han kommit på besök.

Blir ingen turneringssöndag i dag då jag ska spela fotboll med polare.

Hehhehe den här bloggen suger hårt. Hade varit mycket bättre om jag var öppen om allt som sker just nu, men måste hålla tyst och tålamodigt vänta till allt är klart. Vi ska göra reportage i skolan och jag har redan bestämt vem jag ska intervjua. I går var jag även ute med en polare som är en duktig fotograf, så vi ska göra det tillsammans. Kan bli riktigt fint och stort om vi gör det bra. Vilket vi kommer obv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar