lördag 10 december 2011

Floating

Innan el clasico tänkte jag sammanfatta flyttanks upplevelsen. Det var konstigt. Jag hade sett videos med folk som får spirituella upplevelser så det kändes konstigt med tanke på att det kanske fanns en chans att det stämde.

Det här stället ligger nära gärdets tunnelbannestation. ni hittar dom på: http://alternativhalsan.nu. Kommer iallfall dit och blir bemött på ett väldigt trevligt sätt. Hon gav lite tips om hur man slappnar av som bäst och visade knapparna som var ljus och fläkt. Ville man ha ljud så fanns det. Man kunde välja mellan typ 8 olika låtar som var allt ifrån klassiska musikstycken till klassisk harmonisk japansk musik. Inte för att jag hört det tidigare. Men det låter helt galet iaf.

Jag körde dock utan för max effekt. 

I rummet var det en äggliknande flyttank. Duschade innan jag klev in i tanken naken. Finns filter som rengör vattnet... hoppas jag att den gör iaf :D. Hursomhelst så provade jag att slappna av men kunde inte göra det för att jag fick vatten i örat. Tur nog fanns det öronproppar. Satte på öronpropparna, klev in, släckte ljuset och försökte slappna av. Det var en konstig känsla till en början. Det kom upp några tankar men dom försvann iväg. Jag minns inte exakt vad jag tänkte på. Har en liten aning men det är allt. Det sved lite på mitt finger efter ett klättringsår och ibland nuddade jag ytorna av äggen med antigen foten eller huvudet. Men efter några få minuter så vart det zen. Eller jag tror det var några minuter. Kan inte riktigt beskriva. Jag kanske somnade, men jag tror inte det.  Jag bara var hela tiden typ.Men sen helt plötsligt hade det gått 50 minuter och jag kom ut utan att precis veta vad som hade hänt. Vattnet är kroppstemperatur så efter ett tag bara var jag. Jag bara var och kom ut helt avslappnad. Några grejer som jag kunde irritera mig på tidigare var inte ett problem. Jag kan inte förstå varför de ens varit det. Allt var som bortblåst. Jag duschade utan att tänka på något alls. Helt avslappnad utan tankar.

Torkade mig, tog på mig kläderna, torkade håret och allt. Sen gick jag därifrån utan att tänka något alls... igen. Utan var bara helt sjukt avslappnad. På väg till kusse och polares kafé som snart drar igång vid KTH (Kafé soppatorsk), var det 14 minuter till tåget kom. Satte mig och lyssnade på lite Bob Marley och   kände att allt var så nice och bra. Tyckte att livet bara var så nice. Alla möjligheter som finns. På den här planeten bor vi i ett område i norden som erbjuder oss de bästa förutsättningarna att nå det man vill så länge man jobbar för det. Det kändes bra. När vi åkte mot stan med bil från kafét uppmärksammade jag vilken vacker och utvecklad stad Stockholm är. Visst den kanske inte har några skyskrapor i innerstan, men kontrasterna i stan. Att man bevarat det gamla, som tex gamla stan. Det är så otroligt fint. Småstranderna i innerstan. Har lärt mig att uppskatta Stockholm stad. Sedan jag flyttade till stan har jag upptäckt staden mer. Första sommaren på söder kom polare hit från new york (han som jag ska till). Då turistade vi i Stockholm och fyfan vad fint det är. Som tunga Siduri sa: "Man ska aldrig sluta vara en turist i sin egen stad".

Så ja. Det var en grym men konstig upplevelse. Jag fick ingen spirituell tripp eller såg några ögon som talade till mig. Men jag vart avslappnad och ska definitivt prova om det för att verkligen få en känsla för upplevelsen. Var bara konstigt nu. Tror att det blir en bättre upplevelse när man verkligen vänjer sig att slappnar av helt.

Ska nog tvinga med polare på liknande i NY.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar