tisdag 4 oktober 2011

Promenad på Malta

Måste medge att jag gått ifrån att ogilla landet till att verkligen tycka om Malta!

Varmt väder, folk är trevliga och det är verkligen ett fint land. Det känns i alla fall som att de bevarat det gamla och det är en massa pittoreska gator som går upp och ner vilket är riktigt nice.

Är här ensam vilket är underskattat. Att kunna gå runt i stan helt på egna villkor, göra det jag vill, gå dit jag vill.. så underskattat. Jag älskar att promenera och är ibland för spontan för mitt eget bästa. Idag skulle jag bara äta mat en snabbis och sedan tillbaka till hotellet vilket slutade med att gick på en lång promenad som slutade med att jag såg en fiskare. En äldre man vid namnet Tony som studerade kristendomen och hade gjort en massa som att läsa filosofi m.m. Med tanke på att deras engelska är bra här på ön gick det ifrån att jag var nyfiken till att vi satt där i över en timma och snackade om det mesta. Bland annat religion.

Jag sa: "I lost my faith last year" och han svarade: "When you loose something, that means that it isn't gone. You will find it"

Malta är grymt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar